Procedura dotycząca zapewnienia dostępności podmiotu publicznego

ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

Zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Żądanie powinno zawierać:

·        dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;

·        wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo;

·        wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;

·        wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.

Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo  złożyć do podmiotu publicznego skargi. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).

 

Zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej

Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, zwanym dalej ,,wnioskiem o zapewnienie dostępności".

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

·        dane kontaktowe wnioskodawcy,

·        wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno - komunikacyjnym,

·        wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,

·        wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione , podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej można:

·        złożyć osobiście w Sekretariacie ZLA w Sosnowcu. ul. Wawel 15, p. 301,

·        wysłać na adres:  Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego w Sosnowcu, ul. Wawel 15, 41-200 Sosnowiec,

·        wysłać drogą elektroniczną na adresy: biuro@zla.sosnowiec.pl oraz informatycy@zla.sosnowiec.pl

 

W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Formularz wniosku o zapewnienie dostępności:

 

×

Szanowni Pacjenci!

Od dnia 01.10.2021 r. nastąpi zmiana systemu e-Rejestracji do wszystkich Przychodni Zakładu Lecznictwa Ambulatoryjnego w Sosnowcu.

Konieczna będzie ponowna rejestracja kont użytkowników w nowym systemie, gdyż konta użytkowników nie mogą zostać przeniesione ze względu na ochronę danych osobowych.

Nowy system e-Rejestracji będzie bardziej nowoczesny i bezpieczny, umożliwi dostęp do wszystkich Przychodni Zakładu Lecznictwa Ambulatoryjnego za pomocą jednego konta użytkownika, a także umożliwi tworzenie subkont dla członków rodziny.

Każda osoba posiadająca dostęp do Internetu będzie mogła wyszukać wolne terminy według zadanych kryteriów bez konieczności zakładania konta i logowania. Posiadanie konta i zalogowanie będzie konieczne aby dokonać rezerwacji lub odwołać wizyty.

Ponadto system e-Rejestracji jako aplikacja internetowa będzie w pełni przystosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu będą Państwo mogli szybko i wygodnie zarządzać terminarzem swoich wizyt z poziomu smartfonu czy tabletu.